0

نیاز بازار، اولویت اصلی برای ارائه طرح و ایده

  • کد خبر : 13038

به گزارش داراخبر: نشست هم اندیشی برگزیدگان سومین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی به منظور ایجاد فضای تعامل و همکاری های فی مابین و استفاده از تجربیات شرکت های فناور با حضور مدیر منطقه ویژه علم و فناوری در محل سالن جلسات این منطقه برگزار شد. دولت در امور فناورانه وارد گود شود ارائه  کننده […]

به گزارش داراخبر: نشست هم اندیشی برگزیدگان سومین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی به منظور ایجاد فضای تعامل و همکاری های فی مابین و استفاده از تجربیات شرکت های فناور با حضور مدیر منطقه ویژه علم و فناوری در محل سالن جلسات این منطقه برگزار شد.

دولت در امور فناورانه وارد گود شود
ارائه  کننده طرح های نسل جدید عایق های رطوبتی غیر قیری ساخته شده از مواد پلیمری(ایزوپل) درا ین نشست گفت: انتظار می رود در خصوص مسائل
فناورانه دولت خود وارد گود شود چرا که نقش دولت تنها به عنوان مجموعه نظارتی در حال حاضر پاسخگوی نیازهای فناورانه نیست.

عبدالرضا میر محسنی با اشاره به ضرورت ایجاد فضای اعتماد به بخش خصوصی در کشور اظهار کرد: متاسفانه فضای اعتماد به بخش خصوصی فعال در عرصه
فناوری های نو و شرکت های دانش بنیان آنچنان که باید و شاید وجود ندارد.

وی موضوع تبلغات موثر برای فروش محصولات دانش بنیان را ضروری دانست و گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور تنها نگاه فنی به
مقوله تولید محصول دارند و از موضوع فروش و تبلیغات غفلت می کنند.

توان خرید محصولات دانش بنیان در کشور پایین است
ارائه کننده  طرح سیستم هوشمند مونیتورینگ و کنترل پایداری تراکتور نیز گفت: در کشور ما بخش های دولتی و خصوصی تمایلی برای خرید محصولات دانش
بنیان ندارند و این موضوع به خاطر پایین بودن توان خرید است.

داوود سینا مهر اظهار کرد: داشتن توجیح اقتصادی باید به جد توسط شرکت های دانش بنیان و فناور در ارائه محصول به بازار رعایت شود.
وی گفت: در خصوص طرح های فناورانه در حوزه خودرو به دلیل برخی محدودیت های شرکت های داخلی فعالان این عرصه مجبور هستند با مجموعه های خارج از
کشور همکاری داشته باشند و تا زمانی که ما مونتاژ کار باشیم قوانین و استاندارد ها اجازه نوآوری در این حوزه را به ما نخواهد داد.

وی گفت: مشکل اساسی ما در ارتباط با مجموعه های بزرگ تولیدی و صنعتی این است که طرح ها در سطح کلان مدیریتی مورد تایید و تشویق قرار می گیرد اما
متاسفانه در سطوح پایین عملیاتی کردن طرح ها با مشکل مواجح می شود.

سینا مهر با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی اظهارکرد: خوشبختانه این نمایشگاه در
سطح مطلوبی برگزار شد و پیگیری طرح ها توسط عوامل برگزاری این نمایشگاه بعد از اتمام آن خود نکته قوت دیگر این دوره از نمایشگاه و جشنواره است.

صادرات اولویت اصلی ما است/ امید شرکت های فناور به برداشته شدن تحریم ها ارائه کننده طرح سامانه تبادل اطلاعات کسب و کار بر پایه فناوری رایانش
ابری،  راه حل فروش محصولات فناورانه فنی مهندسی را نگاه صادرات محور دانست و گفت: در وضعیت فعلی ما تلاش کرده ایم تا صادرات را در اولویت
فعالیت های خود قرار دهیم.

نادر آقازاده اظهار کرد: رقابتی کردن هزینه های تولید محصولات فناورانه از دیگر برنامه هایی است که ما در مجموعه خود به جد به دنبال آن هستیم.

وی با اشاره به امیدهای شرکت های فناور برای حل مشکلات صادرات در دوران پسا تحریم  گفت: امیدواریم با حل مشکلات تحریم و برداشته شدن تحریم ها
شرکت های فعال در عرصه های فناورانه بتوانند با سهولت اقدام به صادرات محصولات خود کنند.

مدیران سطوح میانی همکاری مناسبی با شرکت های فناور ندارند
ارائه کننده طرح پیستون موتورهای دریایی ، نیز در این نشست گفت: متاسفانه اصلی ترین مشکل ما در اجرای طرح هایمان در بخش های مدیران میانی
و پایینی است.
پیام حیدری افزود: خوشبختانه مدیران ارشد استانی و مدیران بخش های دولتی و نیمه خصوصی نگاه بسیار خوبی در خصوص فعالیت های فناورانه دارند اما
مشکل اساسی ما در ارتباط با بخش های میانی است.

وی گفت: در خصوص بحث های فروش نیز، برخی از شرکت های فروش درخواست درصد های بسیار بالایی را دارند که به نظر می رسد این موضوع برای ما مقروم به
صرفه نباشد.

برخی از مدیران توجهی به ابلاغیه های خرید محصولات دانش بنیان ندارند
ارائه کننده طرح کیسه زباله بیمارستانی نانو کامپوزیت آنتی باکتریال با رایحه گیاهان دارویی ،گفت: متاسفانه با وجود اینکه ابلاغیه های دولتی در خصوص خرید محصولات دانش بنیان به مدیران بخش های مختلف دولتی ارائه شده است اما هنوز توجهی به این موضوع نمی شود.

بهزاد غفارزاده اقدم اظهار کرد: طی تاکیدات صورت گرفته در این ابلاغیه ها اگر دو محصول یکسان برای خرید دولتی وجود داشته باشد محصولی که دانش بنیان است باید در اولویت خرید قرار گیرد اما تا به امروز اقدام قابل توجهی  را در این خصوص مشاهده نکرده ایم.

وی با اشاره به برگزاری شایسته سومین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی افزود: این نمایشگاه فرصت تعامل و همفکری را به نخبگان و فعالان عرصه فناوری داد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه فعالان بخش های مختلف ازسنین بسیار پایین تا افراد با تجربه میان سال در کنار یکدیگر بودند و این از جمله نکات برجسته این نمایشگاه بود.

نیاز بازار، اولویت اصلی برای ارائه طرح و ایده
ارائه کننده طرح دهانشویه هالیتا برای رفع بوی بد دهان گفت: ما تلاش کردیم تا با احصای نیاز بازار اقدام به تولید محصولات دانش محور در حوزه دهان و دندان کنیم.
علی سلیمانپور افزود: در حال حاضر طرح های مرتبط با دهان و دندان در مجموعه ما در حال طی مراحل تحقیقاتی و نمونه سازی است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه محصولات جدید را به بازار عرضه کنیم.

شرکت های فناور باید در کنار هم باشند
ارائه کننده طرح سقف ثابت و شناور مخازن نفتی گفت: موفقیت شرکت های فناور و دانش بنیان  در گرو حمایت و همکاری سازنده با یکدیگر است.
جواد آلپار اظهار کرد: ما باید بتوانیم با همکاری با یکدیگر بخشی از نیازهای مشترک خود را با تعامل حل کنیم.
وی ادامه داد: مجموعه ما آماده است تا تجهیزات مورد نیاز نمونه سازی محصولات مرتبط  را در اختیار این شرکت ها قرار دهد.
در این نشست مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز ضمن پاسخ به سوالات شرکت های فناور به ارائه برخی راهکارهای جدید برای عرضه محصولات
دانش بنیان به بازارهای داخلی و خارجی پرداختند.

لینک کوتاه : http://www.daranews.ir/?p=13038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.