
وی با اشاره به نسخههایی که برای این بیماری مزمن پیچیده میشود، افزود: به راحتی نمیتوان به تکنولوژی خودروسازی داخلی که ۵۰ سال قدمت دارد قلم قرمز کشید و از کنار آن گذشت اما باید به این سئوال هم جواب داد که ما با این همه جوانان مستعد در تکنولوژی و علم از کره چه چیزی کم داریم.
سعیدی حذف انحصار، خصوصیسازی به معنی واقعی، داشتن نیم نگاهی برای حضور در بازارهای جهانی را از راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکل صنعت خودروسازی داخلی عنوان و اضافه کرد: برای خصوصیسازی و رسیدن به ایدهآلها در این زمینه همه باید آستینها را بالا زد و پای سرمایهگذاران خصوصی را وارد این صنعت کرد.
این نماینده مجلس نهم فراهم آوردن زمینه رقابت یکسان و عادلانه برای فعالان حوزه را خواستار شد و تصریح کرد: باید فضای رقابت یکسان در داخل برای همه فعالان این عرصه فراهم شود تا از یک سو انحصار را به عنوان دغدغه اصلی صنعت خودروسازی حذف کنیم و از سوی دیگر زمینه را برای بروز و ظهور تکنولوژیهای نو فراهم آوریم.
وی داشتن نیم نگاهی به بازارهای جهانی را برای توسعه این صنعت نیز ضروری دانست و عنوان کرد: اگر دغدغه حضور در بازارهای جهانی برای خودروسازان ما هدف باشد مطمئنا برای رسیدن به این هدف باید استانداردهای جهانی و ارتقاء کیفیت در اولویت خودروسازان قرار گیرد و اگر به این ایدهآلها نرسند از چرخه رقابت حذف میشوند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اشارهای هم به خودروهای خریداری شده برای مجلس کرد و گفت: کیفیت این خودروها را همه میدانستند صفر است وای به حال مردم.
وی در پایان گفت: حداقل ما در این چند کلمه گلایه نمایندگان را به خودروسازان رساندیم امیدواریم کسی هم پیدا شود و گلایه مردم را به خودروسازان برساند.(فارس)