تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 فروردین 1395 - 14:20
کد خبر : 14934

بافت ۳۶ هزار متر فرش توسط مددجویان آذربایجان شرقی در سال ۹۴

بافت ۳۶ هزار متر فرش توسط مددجویان آذربایجان شرقی در سال ۹۴

داراخبر ،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته هفت هزار و ۷۶۸ تخته قالی به متراژ ۳۶ هزار متر مربع بافتند.

به گزارش داراخبر،حسین دشتی پیش از ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: ۹ هزار و ۲۸۴ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سطح استان قالی بافی می کنند و ارزش قالی های بافته شده در این مدت نیز بیش از ۳۲۴ میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه قالی بافان استان کارت مهارت دریافت کرده اند و برای ارتقای مهارت های آنان  آموزش های پایدارسازی و توسعه برگزار شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی در مورد نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالی باف نیز یادآور شد: این مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت و بر اساس متراژ قالی تسهیلات دریافت می کنند.  

دشتی ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند سازی را یکی از اهداف مهم کمیته امداد برشمرد و گفت: چهار هزار و ۴۸۲ نفر از مددجویان قالی باف تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.