تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1393 - 2:03
کد خبر : 3794

ما به هر قیمتی و از هر مسئولی دفاع نمی کنیم

ما به هر قیمتی و از هر مسئولی دفاع نمی کنیم

به گزارش دارانیوز؛امام جمعه شهرستان مرند در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت : مسئولین محترم ؛ ملت عزیز از عملکرد شما در باب فساد اقتصادی راضی نیستند ، باید مسئولین به طور ملموس و قاطع البته با انصاف و عدل عمل کنند . براساس این گزارش ، متن کامل سخنان امام جمعه محترم

۴۵۵۴به گزارش دارانیوز؛امام جمعه شهرستان مرند در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت : مسئولین محترم ؛ ملت عزیز از عملکرد شما در باب فساد اقتصادی راضی نیستند ، باید مسئولین به طور ملموس و قاطع البته با انصاف و عدل عمل کنند .

براساس این گزارش ، متن کامل سخنان امام جمعه محترم شهرستان مرند حضرت حجه الاسلام والمسلمین نعمت زاده در نماز جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۲
خطبه اول ۱۳۹۳/۹/۲۱
بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلالَهِ وَ قَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَ باعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى؛

امام حسین علیه السلام همه چیزش را در راه خداوند داد تا بندگان از غرق در دریای جهل و گمراهی نجات یابند در حالی مشتی فریب خورده ، انسانیت و فطرت پاک خود را به دنیای پست فروخته و کشتی نجات انسانیت و نور خداوند را خاموش کردند.

امام جمعه محترم به اشاره به اربعین حسینی همه حضار را به تقوای الهی که قله و مصداق اشرف تقوای الهی راه و مکتب عاشورا و امام حسین(ع) است دعوت نمودند وفرمودند: قطعا کسی که در رفتار و گفتار حسینی باشد متقی است و در ادامه فرمودند: در زیارت اربعین می خوانیم «امام حسین (ع) همه چیزش را داد تا بندگان از غرق در دریای جهل و مستی و تاریکی و ظلالت و نادانی نجات یابند در حالی که مشتی فریب خورده، انسانیت و فطرت پاک خود را به دنیای پست فروخته و کشتی نجات انسانیت و چراغ الهی را خاموش کردند.»

چرائی زیارت اربعین : اولا این شور و عشق در حسینیان کشش و میل درونی و فطری و فراتر از سفارش بزرگان دین است سفارش بزرگان و معصومین(ع) برای اعمال مستحب و حتی واجب کم نیست اما اربعین حسینی(ع) نبوده و نیستند.

چرا معصومین و بزرگان دین این قدر به اربعین سفارش و عمل کرده اند ؟

امام جمعه محترم در ادامه به چندین مورد از عمل بزرگان به زیارت اربعین فرمودند: زیارتنامه مخصوص اربعین از امام صادق(ع) رسیده است و امام حسن عسکری (ع) فرموده اند : نشانه مومن یکی زیارت اربعین است. و همچنین عمل جابر بن عبد ا… انصاری مجاهد محضر رسول الله (ص) در جنگ بدر که با تقدیم دو چشم خود در راه ولایت علوی اولین زائر اربعین ۱۳۷۳ سال پیش برای امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا آمد و مثل زیارت کعبه غسل کرد و احرام بست . بزرگانی چون خاتم الفقها آیت الله شیخ انصاری یا فقیه بزرگ محدث نوری رحمه الله علیهما مکرر به زیارت اربعین رفته و توصیه به زیارت اربعین حسینی(ع) دارند. عارف بزرگ ملکی تبریزی نیز فرموده اند: مومن حقیقی حتی اگر شد یک بار زیارت اربعین در عمر را باید برود. حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادام الله بقائه در سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰ قمری نجف بودند ۲ بار با پای پیاده و برهنه از مسیر شط که ۲۰ کیلو متر بیشتر از مسیر نجف است به زیارت امام حسین (ع) رفته اند که در راه به کسی برخورد می کند که به زور می خواهد ایشان را برای میهمانی به خانه اش ببرد معظم له چون دیر کرده بود و نمی توانست به زیارت اربعین برسد قبول نمی کرد مضیف چاقو می کشد و می گوید من میهمان اربعین نداشته ام باید بیایید حضرت آیت الله مکارم می گویند از جانب شما نائب الزیاره می شوم بالاخره مضیف قبول می کند.

خطیب خطبه های نماز جمعه مرند در ادامه افزودند: حماسه همایش بین المللی اربعین بهترین روش یرای معرفی جهانی حضرت امام حسین (ع) و مکتب عاشوراء به جهان است معرفی فلسفه قیام عاشوراء و استمرار نهضت ظلم ستیز امام حسین (ع) و شعله ور کردن آن، آن هم در این زمانی که اسلام هراسی با تشویق و حمایت همه جانبه تبلیغاتی و تسلیحاتی و مالی گروه های تکفیری برای استکبار و مزدوران منطقه ای آنها یک هدف است این همایش سالم و آرام ده ها میلیونی که در جهان بی سابقه است ! بهترین عمل و الگو معرفی مکتب کربلا است . علی رغم سکوت هماهنگ عمدی شبکه های خبری جهانی و منطقه ای مردم از خود سوال خواهند کرد که این حسین(ع) کیست؟ که از همه جهان، شرق و غرب و جنوب و شمال با کمترین امکانات رفاهی و یا تشویق مادی به عشق امام حسین (ع) این همایش بی نظیر را راه انداخته اند. شناخت عاشورا و امام حسین (ع) یعنی شناخت راه آزادگی و عزت، و نفرت از ظلم و استکبار و جنگ افروزی.

امام جمعه محترم با اشاره به آمار زائرین اربعین فرمودند: سال قبل زائر امام حسین (ع) ۲۰ میلیون نفر بودند و طبق پیش بینی امسال به ۲۵ میلیون نفر خواهد رسید علی رغم تهدیدهای دشمنان و مزدورانشان، مردم با چنین اشتیاقی به زیارت می روند. آنهم با کمترین امکانات رفاهی از همه جهان با این عشق و شور حسینی(ع) !
عاشقان امام حسین(ع)بی نظیر ترین نماز جماعت یعنی نمازی به طول۳۰ کیلومتر روز قبل برگزار کردند، این یعنی همایش قدرت و اقتدار شیعه و پیروان اسلام ناب و معرفی اسلام ناب محمدی(ص) است و تفسیر عملی حدیث نبوی حسین منی و انا من حسین به جهانیان ، دوستان ودشمنان.

پروردگارا برای کامل و ابدی و جهانی شدن این قدرت توحیدی و علوی در ظهور آقا امام عصر ارواحنا فداه تعجیل بفرما.

خطبه دوم ۱۳۹۳/۹/۲۱

خطیب خطبه های نماز جمعه در ادامه سالگرد اربعین حسینی و بازگشت کاروان پیروز وارثان کربلا از شام را به محضر آقا امام زمان(ع) و عاشقان آن حضرت و مقام معظم رهبری تسلیت گفتند و فرمودند: امیدواریم این همایش بی نظیر تاریخی عاشقان مکتب عاشورا باعث شکست و نابودی آمریکا و هم پیمانان و مزدوران منطقه ای آنان و سبب امنیت و صلح منطقه و جهان باشد انشاء الله .

امام جمعه محترم با اشاره به شهادت دکتر مفتح سالروز وحدت حوزه ودانشگاه فرمودند: باید همه مردم جایگاه دو مرکز بزرگ علمی را بدانند مسئولین عزیز از این دو مرکز حوزه و دانشگاه خط بگیرند نه به آنها خط بدهند. اگر بخواهیم اسلام ، مکتب اهلبیت (ع) ، نظام اسلامی و اهداف علوی تحقق پیدا کند مسئولین باید از این مراکز خط بگیرند به حرف هایشان گوش دهند. و باید این مرکز بزرگ اسلام جایگاه خود را به خوبی بشناسد و قدرتشان را بدانند که مراکز علمی اگر غفلت بکنند در آینده آسیب ها و خطرات بزرگی کشور و ملت خواهند داشت و این مراکز تا کنون که به اینجا رسیده اند با حمایت مردم همراه بوده است و آغاز این نهضت علوی از حوزه و با همراهی دانشگاه شروع شده است و تداوم سالم این نهضت با حوزه و دانشگاه هست و خواهد بود جوانان عزیز مسلمان ایرانی و غیر ایرانی ما امروز به وجود مطهری ها و مفتح ها بهشتی ها و… چمران ها و شهریاری ها از حوزه و دانشگاه بیش از هر زمان دیگر نیازمندیم.

عزت یک ملت یک کشور ، یک مملکت با فرهنگش است. هر حرکتی در خانه و اداره و… اگر به دور از سبک زندگی اسلامی و دینی باشد این حرکت ها ویروس هستند بر علیه ما، باید خیلی مواظب باشیم.

مطلب دیگری که امام جمعه محترم به آن اشاره کردند در مورد بیانات مقام معظم رهبری بود که فرمودند: مسئولین محترم و قوای سه گانه همایشی برگزار کردند در مورد فساد ، فساد اداری ، اقتصادی که سیزده سال قبل(۱۰/۲/۱۳۸۰) مقام معظم رهبری دستور صادر کردند در ۸ ماده خطاب به سران سه قوه فرمودند: وجود و افزایش فاصله ی طبقاتی در کشور و نظام با اسلام و دین ما سازگار نیست و باید حل شود باید جدی عمل کنید مخصوصا قوای قضائیه و مجریه ، در ضمن برای مبارزه با فساد، افرادی باید وارد شوند که پاک دست و خدا ترس باشند. ضمن این که ما از مسئولین محترم برای چنین همایش هایی تشکر می کنیم و جز قانون و عدالت هیچ کس حتی انتساب به رهبری را در نظر نگیرید.

اما عرض می کنیم مسئولین محترم ملت عزیز از عملکرد شما در باب فساد اقتصادی راضی نیستند ، باید مسئولین به طور ملموس و قاطع البته با انصاف و عدل عمل کنند .
سخن معاون اول محترم رئیس جمهور در همایش و نقل پیام کوتاه مقام معظم رهبری ، گویای عدم رضایت و گلایه معظم له از مسئولین در موضوع همایش است متن پیام رهبری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می کنم لکن این سمینار و امثال آن بنا است چه معجزه ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست ؟ با توجه به شرایط مناسب و امید بخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولین امر و جود دارد ، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن ، تصمیمات قاطع و علمی بدون هر گونه ملاحظه بگیرند و اجراء کنند. موفق باشید.

مردم می خواهند روسای قوای سه گانه و همه مسئولین برای رضای خداوند متعال در چهار چوب قانون، عدالت و مطالبه رهبری را جدی بگیرند و در عمل نشان بدهند.
مطلب بعدی که امام جمعه محترم به آن اشاره کردند همایشی بود که هفته گذشته برگزار گردید و در مورد همایش بین المللی «جهان علیه خشونت و افراطی گری» بود که در تهران برگزار گردید . آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم سال گذشته در سازمان ملل پیشنهاد دادند که یک روز به نام جهان علیه خشونت و افراطی گری نام گذاری شود. که در سازمان ملل با ۱۹۰ رای مثبت کشور های جهان تصویب شد که امسال هم این همایش در تهران برگزار گردید که اینها گویای ماهیت و اهداف پاک و انسانی و صلح دوستانه جمهوری اسلامی است و این هدف مبارک با بسیج ظرفیت های بین المللی علیه خشونت و پای بندی عملی دولت ها و برائت و محدودیت ملموس برای تردد و تبلیغات و فضای مجازی گردانندگان گروه های تکفیری و خشن و اشتغال و سرمایه گذاری برای افراد فقیر و بیکار در کشور های درگیر یقینا موثر خواهد شد.

خدایا بر امام عزیزمان رحمت خود را ارزانی بدار که در مورد آمریکا فرمودند : آمریکا ام الفساد عصر و زمان ما است هفته گذشته جهان شاهد افشای جنایت های وحشیانه آمریکایی ها در کشور های مختلف بر اساس اسناد ۶۷۰۰ صفحه ای خودشان بود. مصداقش عمل رژیم تروریستی اسرائیل، همان نوجوان فلسطینی بود که مزدوران اسرائیلی به زور بنزین خوراندند و بعد آتش زدند.

مردم، باید فکر منطقی و با بصیرت داشته باشند فرهنگ را به سوی آمریکا نکشیم آمریکا، ما و فرهنگ ما را نمی خواهد آمریکا یعنی سرکرده شیاطین . در دنیا هر فسادی و جنایتی است با حضور یا دستور آمریکا و مزدوران و همپیمانان او انجام می گیرد.

ماهیت جمهوری اسلامی صلح، گفتمان و امنیت است ، نه خشونت و تبعیض و…

امام جمعه محترم در ادامه فرمودند: متاسفانه در قبرستان مرند عکس خانم ها را بر روی سنگ قبر حکاکی می کنند که این کار زشت و دون شان مردم مرند است شهردار و شورای شهر به این مسئله رسیدگی کنند و به حکاک ها تذکر جدی داده شود همه مسئولین محترم باید جلوی کار هایی را که باعث تحقیر و بدبینی مردم به نظام و خوشحالی دشمنان می شود بگیرند. از شهردار و شورای شهر که زحمات زیادی را متحمل می شوند تشکر می کنیم. اما با متخلفان به وقت خود طبق قانون و اخلاق اسلامی برخورد کنند. مردم را به هر قیمت به زحمت نیندازید ، با این کار ها زحمت های خود را زیر سوال نبرید بنده عرض می کنم مردم می بینند آقایان قضات محترم می دانند ، فرماندار محترم می داند شهردار و مسئولین هم می داند افراد زیادی هستند که به دولت و شهرداری ، اداره گاز، برق و… میلیاردی بدهکارند یا نمی توانید بگیرید یا خودتان نمی خواهید . از مسئولین محترم شهر تقاضا دارم برادران عزیز، اگر امین مردم شده ایم پیش مردم اعتماد پیدا کرده ایم این را باید فخر بدانیم اتاق فکر و سلیقه های خود را تصحیح کنیم نه به میل نفس و باند خود بلکه با عقل و منطق و در چهارچوب نظام جلو برویم و عمل کنیم. مردم عزیز هم نباید با اتفاق کوچک همه چیز را به هم بزنند، با قانون باشند باید بدانیم این مملکت مال ماست دشمنان به دنبال ما هستند تا ما را به جان هم بیندازند و عزت و استقلال و آزادی را از ما بگیرند ولی ما باید مشکلات را حل کنیم همه باید بدانند در منطق ولایت فقیه ، روحانیت محترم ،مردم و تکریم و خدمت به مردم یک اصل در حکومت است ما به هر قیمتی و از هر مسئولی دفاع نمی کنیم فرمایش رهبری است شما باید از دین و حقوق مردم و مسئولین امین دفاع کنید از مسئولین خادم مردم دفاع کنید باید وحدت خود را تقویت کنیم و بعضی کار ها را انجام ندهیم بعضی مشکلات را به وجود نیاوریم . خدمت به مردم افتخار ماست حکومت برای خدمت به مردم است آن هم برای مردمی که در خوشی ما خوشحالند و در ناراحتی ما غمگین، و ضعف مدیریت ها و فشار های بی رحمانه دشمنان را تحمل می کنند و از نظام اسلامی بدون هیچ شرایطی حمایت و دفاع می کنند.باید از چنین مردمی قدردان و مواظب باشیم، اگر بعد از خداوند مردم نباشند هیچ عزت و قدرت نخواهد بود .

در خانه اگر کس است یک حرف بس است ….

پروردگارا امت اسلامی ، پیروان مکتب اهلبیت (ع) به ویژه ملت عزیز ایران مسئولین امین و جوانان و رهبری عزیز ما را از آفت گناهان ما و از توطئه دشمنان محافظت بفرما خیر و برکت و امدادهای مادی و معنوی را به ما ارزانی و امام عزیز و علماء و بزرگان دین و شهدای انقلاب اسلامی را با پیامبر و آلش (علیهم السلام) محشور بفرما.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی ستاد نماز جمعه مرند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.