تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1395 - 9:49
کد خبر : 16085

آمورش ، فرهنگ سازی و نظارت سه مولفه مهم در ارتقا سلامت جامعه

آمورش ، فرهنگ سازی و نظارت سه مولفه مهم در ارتقا سلامت جامعه

داراخبر: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت : منافع عمومی لزوم آمورش ، فرهنگ سازی و نظارت به عنوان سه مولفه مهم در ارتقا سلامت جامعه را در خصوص استفاده از نان سبوس دار دوچندان می کند.

 

 

 

به گزارش داراخبر، حسین نجاتی در جلسه کارگروه آرد ونان استان با اشاره به افزایش نظارتها بر کارخانجات اردسازی و واحدهای نانوائی افزود :  نان قوت غالب شهروندان بوده و حفظ اعتماد مردم به تولید نان سالم و بهداشتی از وظایف مهم این کارگروه است .
وی ادامه داد : فرهنگ سازی در جامعه و آموزش شهروندی موضوعی نیست که منتظر باشیم تا بودجه آن از منابع مختلف تامین شود بلکه همه ارگانها و سازمان ها به یک اندازه مسولیت دارند .
نجاتی تاکید کرد : هرچه سبوس آرد تولیدی بیشتر باشد عوارض جانبی آن نسبت به بروز بیماری های گوارشی کاهش خواهد یافت.
در این جلسه سرپرست معاون امور اقتصادی و منابع استانداری آذربایجان شرقی نیز خواستار ایجاد فرهنگ استفاده از نانهای سبوس دار توسط شهروندان شد .
علی نواداد گفت : رسانه ها بخصوص رسانه ملی با در تغییر سلیقه و ذائقه شهروندان در استفاده از نان سبوس دار تلاش بیشتری داشته باشند .
وی افزود : نان سفید و روشن علی رغم ظاهر فریبنده هیچ ارزش غذائی نداشته و در برخی مواقع برای سفید شدن نان از افزودنیهای غیر مجاز استفاده می شود .
نواداد دودلیل سفید شدگی نان را آرد بدون سبوس و استفاده از بالانکیت اعلام کرد و اظهار داشت : هر دو عامل برای سلامتی مناسب نیست و موجب بروز بیماری های سرطانی ، قلبی، دیابت و چاقی می شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.