تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1400 - 10:54
کد خبر : 30224

استقرار تیم سلامت هر روز در یک روستا

استقرار تیم سلامت هر روز در یک روستا

به گزارش داراخبر،پزشک مرکز سلامت شهر زنوز با اشاره به تیم سلامت مستقر در این مرکز اعم از پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما، بهورز و روانشناس خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده فقط مختص درمان نیست بلکه تیم سلامت در خدمت سلامت جسم ، روح و روان و محیط می باشند. دکتر حسن آخوندی با اشاره به

به گزارش داراخبر،پزشک مرکز سلامت شهر زنوز با اشاره به تیم سلامت مستقر در این مرکز اعم از پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما، بهورز و روانشناس خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده فقط مختص درمان نیست بلکه تیم سلامت در خدمت سلامت جسم ، روح و روان و محیط می باشند.

دکتر حسن آخوندی با اشاره به وجود پنج خانه بهداشت در زنوز و چهار روستای همجوار، گفت: این مراکز برای جمعیت چهار هزار و ۳۲۳ نفری خدمات می دهند که از این میزان ۲ هزار و ۵۷۴ نفر معادل ۶۰ درصد بیمه شده روستایی هستند.

وی با بیان اینکه تیم سلامت هر روز به یک روستا می رود و در حال حاضر ۱۱ زن باردار تحت مراقب این تیم است، افزود: مادرانی که از لحاظ تغذیه مشکل داشته باشند برای دریافت تغذیه رایگاه به مراکز مربوطه شهرستان معرفی می شوند.

آخوندی نیاز سنجی، غربالگری و پیشگیری و پیش اگاهی را از جمله وظایف تیم سلامت برشمرد و گفت: کنترل فشار خون و سلامت مادران باردار هرهفته، کنترل فشار و مراقبت سالمندان و کنترل دیابت روستاییان و نیز سلامت روانی تمام بیماران از جمله خدمات مرکز سلامت و تیم مسقر می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.