تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 12:01
کد خبر : 31709

افزایش فشار بر انجمن های مردم نهاد صحت دارد ؟

افزایش فشار بر انجمن های مردم نهاد صحت دارد ؟

به گزارش داراخبر ، بارها حجت السلام ابراهیم رئیسی ،مردمی بودن را اصلی‌ترین جهت‌گیری دولت سیزدهم  دانسته واعلام کرده است :  مردمی بودن و عدالت محوری به عنوان گفتمان اصلی دولت، نیازمند تبیین دقیق است. جامعه باید این را بداند که مردمی بودن در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر عرصه‌ها چه معنایی دارد و حامل

به گزارش داراخبر ، بارها حجت السلام ابراهیم رئیسی ،مردمی بودن را اصلی‌ترین جهت‌گیری دولت سیزدهم  دانسته واعلام کرده است :  مردمی بودن و عدالت محوری به عنوان گفتمان اصلی دولت، نیازمند تبیین دقیق است. جامعه باید این را بداند که مردمی بودن در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر عرصه‌ها چه معنایی دارد و حامل کدام مولفه‌های عملکردی است.

رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در اداره کشوراشاره ودر استفاده از توانمندی ها تشکل ها ، سمن ها و چهره های معتمد مردمی در ساحت های مختلف اجتماعی در ارتقای خدمت رسانی به آحاد جامعه تاکید دارند

براساس سیاست دولت سیزدهم مسئولین دولتی در آذربایجان شرقی بخصوص استانداری و معاونین وی جلساتی را با سمن ها و انجمن های مردم نهاد در سال گذشته برگزار نموده وحمایت های از آنها داشتند بطوری که تراب محمدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد با موضوع قوانین و مقررات مالیاتی،گفت: وظیفه مسئولان، سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است و همه مدیران باید انجام امور را به مردم و نمایندگان آنها در تشکل‌های مردمی واگذار کنند.

محمدی تصریح کرد: دولت سیزدهم به دنبال کارآمدی سمن ها و افزایش کیفیت و توانمندی های آنهاست و تنها صدور مجوز و افزایش کمی تشکل ها نمی تواند گرهی از مشکلات را باز کند.

داود اسدیان  فرماندار ویژه مراغه جزء اولین مدیرانی شهرستانی  دولت سیزدهم در استان آذربایجان شرقی بود که با مدیران انجمن های مردم نهاد جلسه هم اندیشی برگزار نمود اسدیان در این جلسه با قدردانی از تلاش سمن‌ها در حوزه‌های مختلف و نقش برجسته آنها در روند توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرستان افزود: احساس تکلیف موجب می‌شود تا قدم‌های موثر در زمینه های مختلف بردارید و بر همین اساس نیز با وجود حجم بالای کاری وظیفه خود دانستم که از نزدیک به شما خسته نباشید بگویم. وی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان را به حل مشکلات و کاهش غدغه‌های مردم فراخواند و افزود: مردم به دلیل تورم و گرفتاری‌های مالی در فشار هستند و در چنین شرایطی فعالیت سمن‌ها می‌تواند نشاط‌آفرین باشد.

این درحالیست که مدیران ارشد دولت سیزدهم در شهرستان مرند هیچ گونه جلسه هم اندیشی با انجمن های مردم نهاد در شهرستان مرند در این مدت برگزار نکرده اند که هیچ بلکه خبرهای به دست خبرنگار ما می رسید که نشان می دهد برخی از انجمن های فعال در شهرستان مرند با محدودیت های زیادی برای ادامه فعالیت شان مواجه اند آنطورکه مشخص است انجمن حیات سبز ، ایشیق یول هم در این زمینه با مشکل مواجه شده اند به راستی چه اتفاقی افتاده است که با روی کار آمدن داوود عباسی فرماندار ویژه مرند بجای استفاده از پتانسیل های انجمن های مردم نهاد برای پیشبرد توسعه مرند فعالیت این سازمانهای مردم نهاد محدود می شود ؟

آیا مجموعه سازمانهای مردم نهاد در شهرستان مرند تمایل به فعالیت در زمامداری داود عباسی ندارند یا برخی فشارها مانع فعالیت آنها می شود ؟

دبیران ومدیران انجمن های مردم نهاد در شهرستان مرند فعلا سکوت اختیار نموده اند و مجموعه مدیران دولتی هم در این زمینه شفاف سازی نمی کنند در حالی که رئیس جمهور بارها اعلام کرده است که شعار دولت انقلابی و مردمی زمانی اتفاق می افتاد که مردم حضور داشته باشند ، وحیدی وزیر کشور هم اعتقاد دارد که دولت سیزدهم به دنبال کارآمدی  سمن ها و افزایش کیفیت و توانمندی آنهاست . حال چرا  داود عباسی و زیر مجموعه وی در شهرستان مرند نمی خواهند یا نمی توانند در راستای فرمایشات رئیس جمهور محترم و وزیر کشور قدم بردارند جای سوال دارد ؟

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.