تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1396 - 11:39
کد خبر : 21420

امام علی(ع) شخصیتِ محوری در تثبیت اسلام داشت/ باید شناخت درستی از امیرالمومنین به جامعه ارائه شود

امام علی(ع) شخصیتِ محوری در تثبیت اسلام داشت/ باید شناخت درستی از امیرالمومنین به جامعه ارائه شود

داراخبر،حجت الاسلام مجتهد شبستری گفت: امروز جامعه ما نیازمند یک شناخت درست از امام علی(ع) است تا بتواند از ظرفیت‌های آن استفاده کند.

به گزارش داراخبر،حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت‌‌وگویی به مناسبت روز پدر و ولادت امیرالمونین علی(ع)، اظهار داشت: شخصیت امیرالمومنین قابل بیان و توصیف نبوده و هر انسانی که در حالات و شخصیت این بزرگوار مطالعه کند حتما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بعد رسول خدا(ص) او اولین شخصیت بشریت و یار و غم‌خوار پیامبر بود.

وی خاطر نشان کرد: گرامیداشت جایگاه امام علی(ع) می‌تواند هم به صورت برگزاری جشن‌ها و مراسمات باشد بلکه باید از نظر معنوی نیز خودمان را به ایشان نزدیک نماییم و از کمالات ایشان از جمله عدالت، شجاعت، ایثار و ایستادگی ایشان در راه حق بهره ببریم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: طبق حدیثی که از پیامبر اکرم(ص) آمده است، علی مع الحق و الحق مع علی، یدور الحق مع علی حیث‌‌دار که بیانگر شخصیت والای این مرد بزرگ در اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مجتهد شبستری در ادامه تصریح کرد: جامعه امروز می‌توانند با بهره گیری از فضایل و کمالات امام علی(ع) در جهت الگوسازی و تربیت دینی جامعه استفاده نماید و تداوم آن نیز در سایه ولایت و پرتو علوی ممکن خواهد بود.

وی در خاتمه ابراز داشت: مسئولین باید با سرلوحه قرار دادن نحوه مدیریت امام علی (ع) در جهت حل مشکلات مستضعفین و محرومین تلاش کرده و با عدالت در برخورد با مردم حرکت نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.