تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 - 19:48
کد خبر : 5402

ایران به جمع پنج کشور جهان دارای کوره های عمودی در صنعت سرامیک پیوست

ایران به جمع پنج کشور جهان دارای کوره های عمودی در صنعت سرامیک پیوست

دارانیوز: با بهره برداری از کارخانه صنایع سرامیک و نسوز در شهرستان مرند ، ایران به جمع کشورهای دارای کوره های عمودی در صنعت سرامیک تا دمای یک هزارو ۷۰۰ درجه سانتیگراد پیوست.

به گزارش دارانیوز ، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در آیین افتتاح شرکت صنایع سرامیک و نسوز مرند که با حضور حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری رییس بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، با بیان اینکه این فناوری تنها در پنج کشور جهان وجود دارد، گفت: با بهره برداری از صنایع سرامیک و نسوز مرند گام مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و بی اثر کردن تحریم ها برداشته شد.

محمد حسن نژاد اظهار کرد: ۴۵ درصد ذخیره کائولین ایران در مرند قرار دارد و این ظرفیت می تواند در تولید دیگر صنایع وابسته های تک و نسوز کاربرد داشته باشد و مسوولان می توانند با راه اندازی کارخانه ها و شرکت های وابسته در جهت توسعه صنعتی و اقتصادی کشور اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع سرامیک و نسوز مرند روز سه شنبه در آیین افتتاح این مجموعه که با حضور حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری رییس بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، گفت: پیش از این، کشورهای آلمان، ایتالیا، چین و ترکیه فناوری مشابه این کارخانه را داشتند.

امین الله فرهادی با بیان اینکه کوره های عمودی این کارخانه جزو کوره های تک بوده و تا دمای یک هزار و ۷۰۰ درجه سانتیگراد پخت سرامیک ها را انجام می دهند، افزود: این حرارت در کارخانه های عادی بین ۹۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ درجه سانتی گراد است.

وی گفت: در بخش دوم این کارخانه کوره نیتروژنی قرار دارد که تحت خلاء کار کرده و محصول مهم آن سرامیک های شکل پذیر است که که می تواند تا چندین هزار درجه سانتی گراد حرارت را تحمل کند.

فرهادی محصول دیگر این کارخانه را تولید کاتالیست عنوان کرد که در محیط زیست کاربرد داشته و این دستاورد گام مهمی در رفع وابستگی به بیگانگان به شمار می رود.
وی یادآوری کرد: با افتتاح کارخانه صنایع سرامیک و نسوز برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

فرهادی ظرفیت تولیدی این کارخانه را ۲۰۰ هزار رولر عنوان و اضافه کرد: ظرفیت یاد شده تا ۲۴۰ هزار رولر قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه کارخانه های سرامیک ایران سالانه ۶۰۰ هزار رولر نیاز دارند، گفت: پیش از این، این نیاز از طریق چین و آلمان تامین می شد.

فرهادی اظهار کرد: با تولید رولرهای این کارخانه سالانه ۶۵ میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی و درآمد زایی می شود.

وی یادآوری کرد: عملیات احداث این کارخانه با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۸۰ با کمک شرکت های فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی آغاز شد و قرار بود در سال ۸۵ به مرحله تولید برسد اما به علت مسایل تحریم ها و نبود منابع مالی کافی به این مرحله نرسید.

فرهادی افزود: این کارخانه در سال ۹۰ با مشارکت یک شرکت سرمایه گذار داخلی دوباره فعال شد و امروز افتتاح رسمی این کارخانه با دعوت از ۱۴۸ کارخانه سرامیک کشور که به زودی با مدیران این کارخانه ها قرارداد تحویل رولرهای کاشی انجام خواهد شد، افتتاح شد.

براساس این گزارش ، شرکت صنایع سرامیک و نسوز مرند با پیگیری و تلاش های مستمر دکتر محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی مراحل راه اندازی را طی نموده و به بهره برداری رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همشهری دلسوز مزندی چهارشنبه , 13 اسفند 1393 - 15:44

سلام/ قالب قبلی خیلی باحال و شیک بود و شبیه یک خبرگزاری بود. در ضمن این قالب در اکثر کامپیوترها شکسته دیده میشه و نصفش میره پایین. امتحان کنید.

سردبیر سایت پنجشنبه , 14 اسفند 1393 - 0:15

باسلام دوست گرامی
از حسن توجه حضرتعالی به پایگاه خبری دارانیوزتشکر می کنم وانتقاد حضرتعالی کاملا بجاست که در حال رفع این مشکل هستیم