تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 14:53
کد خبر : 17275

تبریز می‌تواند به مقصد اصلی گردشگران جهان تبدیل شود

تبریز می‌تواند به مقصد اصلی گردشگران جهان تبدیل شود

داراخبر،جبارزاده گفت: آثار تاریخی موجود در تبریز و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان می‌تواند این دیار را به اصلی ترین مقصد گردشگران تبدیل کند.

به گزارش داراخبر،اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در نخستین اجلاس سران گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا” گفت: آذربایجان دارای تاریخ پرطمطراق، فرهنگ غنی و مردم فرهیخته‌ای است که همواره نشان فرزانگی و فضیلت بر پیشانی خود دارد و در بحران‌های متعدد تاریخی هرگز پریشان یا افسرده نشده است.

وی افزود: ایران در طول تاریخ به خاطر پتانسیل‌های ویژه گردشگری و فرهنگ بالای مردمانش، مورد توجه جهانگردان بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آذربایجان به عنوان مهد تمدن و تبریز شهر فرهنگ و ادب است، خاطرنشان کرد: موقعیت ویژه جغرافیایی آذربایجان‌شرقی و تبریز صدها اثر تاریخی بی نظیر چون دانشگاه ربع رشیدی را در خود دارد که در دوره ای از تاریخ تمامی نیازهای عالمان را پاسخ گفته است.

وی ادامه داد: آثار تاریخی موجود در تبریز و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان می‌تواند این دیار را به اصلی ترین مقصد گردشگران تبدیل کند.

جبارزاده با بیان اینکه تبریز شهر فرهنگ و ادب است، اظهار کرد: وجود بیش از ۴۰۰ شاعر پرآوازه در مقبره الشعرا نشانگر جایگاه ویژه شعر و ادب در این شهر است.

وی اظهار کرد: تبریز شهر مکاتب است و مکتب هنرهایی چون نقاشی، سفالگری، خوشنویسی،  قالیبافی و  را  طول تاریخ تجربه کرده است که این هنرها اکنون نیز می‌توانند به عنوان پتانسیل ویژه گردشگری ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن تبریز در جاده ابریشم، خاطرنشان کرد:  این جایگاه تبریز باعث شده این شهر همواره در طول تاریخ مقصد بازرگانان و تجار باشد و این امر موجب توجه ویژه‌ی سیاحان و گردشگران و سفرنامه نویسان به  تبریز به عنوان شهر جهانی شده است..

وی تبریز  شهر بدون سائل خواند و اظهار کرد:  بازار تاریخی تبریز را از پتانسیل های ویژه گردشگری این شهر است و به لطف وجود این بازار، اقتصاد تبریز در طول تاریخ فعال بوده است..

استاندار آذربایجان شرقی گردشگری را صنعت پویا، درآمدزا، رو به رشد و پاکیزه دانست و گفت: با توسعه صنعت گردشگری می توان ایجاد اشتغال نمود و بازار کسب و کار را رونق بخشید.

جبارزاده خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با آغوش باز پذیرای گردشگران است و من از تمامی مهمانان این اجلاس دعوت می کنم که در سال ۲۰۱۸ از تبریز و دیگر شهرهای استان دیدن کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.