تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 11:01
کد خبر : 32174

شهردار تبریز در نشست با خبرنگاران:شهردار تبریز در نشست با خبرنگاران:

تمرکز شهرداری تبریز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

تمرکز شهرداری تبریز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی
داراخبر،شهردار کلانشهر تبریز گفت: در ده سال گذشته کلا 51 اتوبوس خریداری شده بود که اکنون باید این جبران شود و بتوانیم ناوگان فرسوده را تعویض کنیم.

به گزارش داراخبر،یعقوب هوشیار در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت شهری سیاست گذاری اعضای شورا که متجلی در بودجه بود را عملیاتی کردیم و عملکرد بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۱ را داشتیم اگر توفیقی در آن بوده با اجماع و کمک مردم بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهری موضوع حمل و نقل عمومی بود که با نوسازی هزار دستگاه تاکسی به برکت تصویب شورا، خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، تحویل ۵۳ دستگاه از پالایشگاه، نوسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس و تحویل ۳۰ دستگاه اتوبوس تلاش کردیم این معضل را حل کنیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه بعد از سالها فایننس ۴۰۰ میلیون یورویی را با بانک مرکزی به مراحل پایانی رساندیم، گفت: برخی مسیرگشایی‌ها و تملک‌ها را به سامان رساندیم. همچنین قول خدمت شبانه روزی را به مردم داده بودیم که تا به امروز هم به این عهد خود وفا کردیم.

وی در خصوص عملکرد در حوزه سرمایه‌گذاری ابراز داشت: در حوزه سرمایه گذاری رویکردی که داشتیم، احیای سازمان سرمایه گذاری بود و در برخی پروژه‌های سرمایه گذاری گره‌هایی وجود داشت که گره‌ها برخی پروژه‌ها باز شده است اما اوج این کار همایش بین المللی سرمایه گذاری در ۱۵ آبان است.

هوشیار در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نامطلوب باکس‌های زباله توضیح داد: در حوزه پسماند رویکرد جدیدی خواهیم داشت که یکی از این رویکردها کاهش روزانه ۲۰۰ تنی پسماند است، همچنین اگرچه هزینه نگهداشت شهری بالاست اما تلاش می‌کنیم که مشکلات را حل کنیم.

وی در خصوص وضعیت نامطلوب حمل‌ونقل عمومی به ویژه در مسیر اتوبوس‌های تندرو گفت: در کلانشهر بزرگی مانند تبریز فقط یک مسیر اتوبوس‌های تندرو کفاف این حمل و نقل عمومی را نخواهد داد و تلاش خواهیم کرد با آغاز مهر ماه با مشوق‌هایی مانند رایگان شدن مترو برای دانش آموزان بار ترافیکی را کاهش دهیم. همچنین در تلاشیم با خرید حداقل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سال آینده بخشی از مشکلات حمل‌ونقل عمومی را حل کنیم.

شهردار تبریز در پاسخ به این سوال که خسارت اتوبوس حادثه ساز در سیلاب تبریز را شهرداری تبریز پرداخت خواهد کرد یا خیر، گفت: این اتوبوس متعلق به بخش خصوصی بود اما اگر شهرداری در این حوزه مقصر شناخته شود، خسارت خودروها از بیمه شهرداری پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت سد معبر در شهر عنوان کرد: بخشی از سد معبر به دلیل نیاز افراد است که از این طریق امرار معاش می‌کنند که ما در این حوزه دست به عصا حرکت می‌کنیم. اما بخشی از این سدمعبر به صورت سازمان‌دهی شده می‌باشد که در این وضعیت هیچ مماشاتی نداریم.

هوشیار درباره دکه‌های شهری هم گفت: از دهه هشتاد امتیاز برخی دکه‌ها واگذار شده و با توجه به افزایش اجاره این دکه‌ها دیگر روزنامه فروشی صرفه اقتصادی ندارد اما اگر از زمان بنده افزایش دکه را داشته‌ایم، اعلام شود تا با آن برخورد کنیم.

وی درباره مساله سگ‌های بلاصاحاب در شهر توضیح داد: من به امنیت شهر حساس هستم اما متاسفانه این یکی از معضلات کلانشهرهاست که به تازگی به دلیل غذادهی بی‌رویه در زاد و ولد این سگ‌ها مداخله می‌شود، فقط در منطقه چهار از ابتدای سال ۴۷۰ قلاده سگ‌های بلاصاحب زنده‌گیری شدند که نشان از جمعیت کثیر این سگ‌ها دارد. مردم باید بدانند افزایش بی‌رویه سگ‌های بلاصاحب امنیت خانواده‌ها را زیر سوال می‌برد.

شهردار تبریز با بیان اینکه مدعی هستیم شرایط و کیفیت فضای سبز بهتر شده است، ابراز داشت: امروز اگر درختی خشک می‌شود به دلیل عملکرد چند سال قبل است و مربوط به امروز نیست.

وی در خصوص مگاپروژه‌های شهرداری تبریز گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته عقب ماندگی‌هایی داریم که باعث شده تا اولویت‌های شهروندان مسائلی مانند مسیرگشایی‌هایی مانند خیابان انقلاب، چوخورلار و… باشد و به همین دلیل چنین پروژه‌هایی از مگاپروژه‌ها پیشی گرفته است.

هوشیار در خصوص وضعیت فاز دو خاوران توضیح داد: مصوبه هیئت دولت درباره این موضوع گرفتیم اما این ابتدای مساله است که مساله تقسیمات سیاسی را حل کردیم. به محض اینکه مصوبه شورای عالی شهرسازی را بگیریم ۸۰ درصد این مشکل حل می‌شود.

شهردار تبریز در خصوص ریاست دبیری بر شورای شهر و اختلافات احتمالی آینده توضیح داد: آقای دبیری برای اولین بار ریاست شورا را برعهده نگرفته‌اند و چندین دوره رئیس شورا بوده‌اند، برای من چه امروز و چه در گذشته تفاوتی بین هیچ یک از اعضا نبوده است و برای همه آنها احترام قائل هستم. اتفاق خاصی نبوده که بگوییم وضعیت بهتر یا بدتر شده و مانند قولی که داده بودیم، فقط برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به انسداد نیرو در شهرداری تبریز یادآور شد: برای اولین بار انسداد نیرو در شهرداری تبریز اجرا شد تا ورود نیرو از طریق قانونی صورت بگیرد، همچنین در چند ماه گذشته بیش از ۵۰۰ نفر همکاران شهرداری بازنشسته شده‌اند و تا پایان سال این تعداد به هزار نفر خواهد رسید.

هوشیار در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ترافیکی تبریز توضیح داد: ما در تبریز در برخی ساعات و در برخی نقاط ترافیک داریم و چیزی به اسم بحران ترافیک مانند تهران و مشهد نداریم اما باید برای همین مشکلات ترافیکی محدود هم باید برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در هسته مرکزی تبریز با افتتاح خط دو مترو این مساله حل خواهد شد و نقطه دیگر خیابان آزادی است که با توافق با علوم پزشکی به دنبال جمع آوری شیخ الرئیس هستیم، همچنین در میدان ارتش هم به دنبال ساخت پارکینگ هستیم.

شهردار تبریز درباره گازرسانی به بازار تبریز هم عنوان کرد: برای موضوع گرمایش بازار تبریز امکان استفاده از تجهیزات دیگری هم وجود دارد اما باز هم در این خصوص ما تصمیم گیرنده نیستیم و اگر میراث فرهنگی از ما نظرخواهی کند، قطعا نظراتمان را منعکس خواهیم کرد.

 

 

خبرنگار: یوسف باقری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.