تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 10:17
کد خبر : 28675

حرکت لاک پشتی در راستای حذف دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس

حرکت لاک پشتی در راستای حذف دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس

به گزارش داراخبر، علیرغم مخالفت های بسیار از سوی سازمان منطقه آزاد ارس ، اهالی و دانشجویان ، امام جمعه محترم و برخی از مسولین ، دانشگاه های آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا و هادیشهر با هدف جلوگیری از زیان ده شدن واحد ها در آینده ادغام شدند. پس از ادغام دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش داراخبر، علیرغم مخالفت های بسیار از سوی سازمان منطقه آزاد ارس ، اهالی و دانشجویان ، امام جمعه محترم و برخی از مسولین ، دانشگاه های آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا و هادیشهر با هدف جلوگیری از زیان ده شدن واحد ها در آینده ادغام شدند.

پس از ادغام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل جلفا و هادیشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارس در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد تشکیل و در محل میدان آیت الله گرگری شروع به جذب دانشجو نمود.

بر اساس شنیده ها ، بعد از شیوع کرونا و لغو حضور دانشجویان در واحد های آموزشی و استفاده از بسترهای آموزش مجازی در اقدامی غیر قابل باور ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با استفاده از یکی از دو کد آموزشی اختصاصی واحد ارس اقدام به پذیرش و ارائه خدمات آموزش مجازی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارس در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دو ترم تحصیلی اخیر نموده است.

گفتنی است واحد بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف جذب دانشجوی داخلی و خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دو منطقه ارس و کیش از مناطق آزاد وجود داشته که در صورت استفاده و هدایت درست این پتانسیل بالقوه تاثیر بسزایی در ارتقای علمی ؛ اقتصاد ؛ گردشگری و سایر حوزه های مرتبط شهرستان و منطقه آزاد ارس خواهد داشت و طبیعتاً یکی از عوامل پیشگیری از زیان ده بودن واحد های دانشگاهی پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

حال سوال این است:

آیا انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ارس به بهانه راه اندازی پردیس ارس دانشگاه آزاد تبریز و واریز تمام شهریه و … به حساب دانشگاه آزاد تبریز با سیاست اتخاذی در خصوص پیشگیری از زیان دهی به بهانه بهره مندی از ظرفیت های دو دانشگاه با هدف حفظ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان و منطقه آزاد ارس هم خوانی دارد؟!

در صورت حذف دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارس ، جواب مسئولین در قبال خیرینی که سالها پیش با هدف کمک به اعتلای علمی شهرستان و با اهدا زمین کمک قابل توجهی در احداث دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارس داشتند چه خواهد بود؟!

آیا اقداماتی از قبیل پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ارس در سایر واحد ها با توجه به مهیا بودن تمامی امکانات حضوری و مجازی در راستای حذف دانشگاه مذکور و انتقال به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند صورت میگیرد؟!

مع الوصف امیدواریم در صورت صحیح بودن این موضوع ، مسئولین استانی و شهرستانی با اتخاذ سیاست های صحیح نسبت به این واحد آموزشی ، شهرستان را از داشتن دانشگاهی با امتیاز جذب دانشجوی داخلی و خارجی محروم نسازند تا شاهد پیشرفت هر چه بهتر و بیشتر در زمینه علمی باشیم!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.