تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 12:08
کد خبر : 34227

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی نور الهی بر روی زمین است

حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی نور الهی بر روی زمین است
داراخبر- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی نور الهی بر روی زمین است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در گفت و گو باخبرنگاران با اشاره به سیرت و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: تمام حرکات و سکنات ائمه اطهار الگویی برای تمام مردم است و با توجه به اینکه اهل بیت یک چهره آسمانی و نورانی دارند و ذات آنها ذات الهی است و خداوند آنها را از نور خود خلق کرده و طبیعتاً برای ما انسان‌های عادی دستیابی به درجه معنوی آنها امکان پذیر نیست، اما ائمه اطهار نیز همانند انسان‌های دیگر دارای حیات دنیوی بودند و مثل تمام مردم زندگی عادی داشتند و ما به عنوان پیروان این حضرات می‌توانیم از زندگی دنیوی آنها الگوبرداری کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) یک مادر، همسر و دختر الگو و مهربان بود، افزود: این حضرت بهترین الگو برای دختران و مادران مسلمان است، چرا که حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی شخصی خود و فرزندپروری و همسرداری نمونه بودند و حضرت فاطمه (س) حتی در زمان جراحت و بیماری نیز به استقبال حضرت علی (ع) می‌رفتند و با این اقدام شایسته ایشان تمام درد و غم‌های حضرت علی (ع) فراموش می‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فرزندپروری حضرت فاطمه زهرا (س)، بیان کرد: این حضرت در شخصیت دهی و آموختن آداب معاشرت به چهار فرزند خود الگوی یک زن اسلامی است و تکریم و عزت دهی به فرزندان نیز از دیگر ویژگی‌های بارز این حضرت است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان بهترین الگوی زنان مسلمان مطرح است، اظهار کرد: امروزه در جامعه ما الگو دادن به زنان ایرانی از اقدامات مهمی به شمار می‌رود و حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی تمام عیار زنان مسلمان به حساب می‌آید.

وی همچنین در ادامه به بصیرت افزایی در برگزاری مراسم حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد و افزود: ما باید ولایت مداری را الگوی زندگی خود قرار دهیم و در برگزاری و اجرای مراسم مذهبی به مقوله بصیرت افزایی توجه ویژه ای داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: اجرای مراسم مختلف برای وفات حضرت فاطمه زهرا (س) در استان و به تبع آن در تبریز نسبت به سالهای گذشته رونق پیدا کرده و با عنایت مقام معظم رهبری و برگزاری و اجرای مراسم در حسینیه ایشان در ایام فاطمیه دوم جایگاه خود را پیدا کرده است و امیدواریم در ایام وفات این حضرت عزاداری‌های خیابانی، حسینیه‌ها و مساجد به واسطه هیئات مذهبی پر رونق تر از سالهای گذشته برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی سپس افزود: در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین سالروز ازدواج ایشان نیز می‌توان با برگزاری جشن‌های باشکوه، الگوی یک جشن اسلامی را معرفی کرد.

منبع :مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.