تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 11:20
کد خبر : 31680

حفظ اراضی کشاورزی و باغات در طرح جامع پارک بزرگ تبریز

حفظ اراضی کشاورزی و باغات در طرح جامع پارک بزرگ تبریز

به گزارش داراخبر، محمد عزتی صبح امروز در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص طرح جامع تهیه شده پارک بزرگ تبریز اظهار کرد: پارک بزرگ تبریز یکی از پروژه‌های شهری بوده که از اولین طرح‌های توسعه شهری این اسم را یدک می‌کشد و از سال ۴۹ تا به امروز

به گزارش داراخبر، محمد عزتی صبح امروز در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص طرح جامع تهیه شده پارک بزرگ تبریز اظهار کرد: پارک بزرگ تبریز یکی از پروژه‌های شهری بوده که از اولین طرح‌های توسعه شهری این اسم را یدک می‌کشد و از سال ۴۹ تا به امروز مکمل طرح‌های توسعه‌ای تبریز است.

وی افزود: سال ۴۹ اولین طرح توسعه برای شهرها ترسیم شد، در تبریز محدوده‌ای به عنوان مناطق کشاورزی لکه‌گذاری شد و در سال ۵۸ که اولین طرح تفصیلی تبریز ارائه شد این لکه را به نام پارک بزرگ تبریز معرفی کردند.

عزتی با اشاره به جزئیات طرح پیشنهادی شهرداری برای پارک بزرگ، یادآور شد: باید مطابق نیاز منطقه طرح اجرایی فاز بندی شود. اتفاق مهم، تفکیک مالکیت ها در این اراصی بود که مقرر شد که املاک شهرداری در این منطقه احصا شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در این طرح مشخص شد چقدر از اراضی ساخت و ساز داشته است و چقدر باید پاکسازی شود. همچنین گلخانه‌های شهری و یا فضاهای تفریحی بزرگ‌مقیاس در استراتژی طرح مشخص شده است.

به گفته عزتی، پس از بررسی و تصویب گزارش مشاور پارک بزرگ نسبت به تعریف و اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ اقدام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.