تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 9:07
کد خبر : 31325

روند پرداخت تسهیلات اشتغال در آذربایجان شرقی بررسی شد

روند پرداخت تسهیلات اشتغال در آذربایجان شرقی بررسی شد

به گزارش داراخبر،در این جلسه مدیران بانک‌های استان درخصوص روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و موانع و مشکلات موجود در این زمینه به ارائه گزارش پرداختند و درخصوص راهکارهای تسریع و تسهیل در پرداخت این تسهیلات بحث و تبادل نظر شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست گفت: در پرداخت تسهیلات

به گزارش داراخبر،در این جلسه مدیران بانک‌های استان درخصوص روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و موانع و مشکلات موجود در این زمینه به ارائه گزارش پرداختند و درخصوص راهکارهای تسریع و تسهیل در پرداخت این تسهیلات بحث و تبادل نظر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست گفت: در پرداخت تسهیلات جز یک بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، با تمام فراز و فرودهای آن، جزو استان‌های پیشتاز در کشور هستیم.

محمد کلامی در همین زمینه افزود: عملکرد جذب اعتبارت جز یک برای کمیته امداد ۹۸ درصد، بهزیستی ۸۴ درصد و در مجموع ۹۴ درصد است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تسریع در در پرداخت تسهیلات جز ۲ نیز گفت: در یک ماه گذشته، ۵۰۰ میلیارد تومان معادل یک چهارم اعتبارات استانی را جذب کرده‌ایم که نشان دهنده عملکرد قابل قبول است، هرچند مطلوب نیست.

کلامی افزود: برای جذب مابقی تسهیلات جز ۲ باید توجه کنیم دستگاه‌ها در معرفی افراد به بانک، اهلیت و صلاحیت آنها را احراز کنند تا در صحت سنجی و راستی آزمایی دچار مشکل نشوند.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات کارفرمایی هستند، افزود: متأسفانه برخی بانک‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند که همه آنها باید به وظیفه خود عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با وجود سیاست انقباضی بانک‌ها، هر اعتباری که به استان جذب شود در راستای ترزیق نقدینگی و ایجاد اشتغال است تاکید کرد: باید برای ایجاد ۷۰ هزار شغل در استان در سال آینده برنامه ریزی کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.