تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1393 - 22:08
کد خبر : 2288

صورت های بی روحی که با بوتاکس زیبا شده اند

صورت های بی روحی که با بوتاکس زیبا شده اند

به گزارش دارانیوز، چندسالی است که جراحی های زیبایی در ایران به طور شگفت انگیزی رشد یافته به طوری که ایران را در میان 10 کشور اول دنیا در جراحی های زیبایی قرار داده است این درحالی است که این آمار شامل روش های غیرجراحی زیبایی نیز می شود. یکی از پرطرفدارترین اعمال زیبایی غیر

images789به گزارش دارانیوز، چندسالی است که جراحی های زیبایی در ایران به طور شگفت انگیزی رشد یافته به طوری که ایران را در میان 10 کشور اول دنیا در جراحی های زیبایی قرار داده است این درحالی است که این آمار شامل روش های غیرجراحی زیبایی نیز می شود.

یکی از پرطرفدارترین اعمال زیبایی غیر جراحی بوتاکس است که متاسفانه در ایران طرفداران زیادی دارد به طوری که آمار نشان می دهد روزانه 3 الی 4 هزار نفر در ایران برای تزریق بوتاکس به مطب ها مراجعه می کنند و با در نظر گرفتن قیمت بوتاکس که در هر مورد بالغ بر 500 هزار تومان است روزانه میلیون ها تومان صرف تزریق بوتاکس می شود که این مبلغ در نوع خود مورد توجه است.

«کلانتر هرمز» فوق تخصص جراحی پلاستیک می گوید: آمپول بوتاکس تنها نزديک به 10 سال است که در کشورمان تزريق و مورد استفاده جراحان پلاستيک قرار مي گيرد به گونه اي که امروزه براي رفع چين و چروکهاي صورت، افراد تنها در شرايط نادر اقدام به جراحي پلاستيک مي کنند چون تزريق آمپول بوتاکس نسبت به عمل هاي جراحي صورت کم هزينه تر بوده و محل تزريق آمپول در زمان کمتري بهبود پيدا مي کند.

اما این تمام ماجرا نیست  چراکه بوتاکس این عمل زیبایی پرطرفدار نیز نیاز به رعایت پیش زمینه هایی دارد که متاسفانه عطش رسیدن به زیبایی مانع از درنظر گرفتن آن ها می شود، به گفته پزشکان تزریق بوتاکس به طورمعمول از دهه سوم زندگی شروع شده و قبل از آن توصیه نمی شود اما درسالهای اخیر با شیوع استفاده ازآن زنان جوان زیر 30 سال نیز به تزریق این ماده روی آورده و بدون در نظر گرفتن تبعات آن، زیبایی را ترجیح میدهند.

بوتاکس که عموماجهت رفع چین و چروک ریز صورت مورد استفاده قرار می گیرد دارای برند های گوناگونی است که در موارد بسیاری به دلیل گران بودن برندهای استاندارد آن افراد به سمت استفاده از برندهای غیراستاندارد سوق پیدا می کنند، تزریق توسط افرادی که مهارت کافی نداشته و یا پزشک نیستند نیز از موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه افراد را دچار مشکلاتی می کند که در موارد بسیاری قابل ترمیم و اصلاح نیستند.

اما براستی زیبایی و از بین رفتن چین و چروک صورت ارزش ریسک پذیری تا به این حد را دارد؟ چگونه و چرا موج گرایش به زیبایی در کشور این چنین اوج گرفت که ایران را در طی سالهای کوتاهی به صدر جدول جراحی های زیبایی کشاند؟

جامعه شناسان در این زمینه معتقدند روی آوردن زنان ودختران جوان به اعمال زیبایی که بعضا سن آنان بسیار کمتر از حد انتظار است بیانگر ریشه دواندان تجمل گرایی و افزایش میل به زیبایی های وارداتی است که بیشترین زمینه تبلیغ و ترویج آن ماهواره و شبکه های اجتماعی  و … است.

این درحالی است که استفاده بیش از اندازه از اعمال جراحی و غیرجراحی زیبایی در بین جوانان منجر به پیامدهای تخریبی اجتماعی و پزشکی زیادی می شود که قربانی اصلی آن متقاضیان زیبایی های مصنوعی هستند که متاسفانه قشر کمی نیز نبوده و در سطح وسیعی قرار دارد بنابراین می توان با اقدامات پیشگیرانه به موقع و رفع ضد فرهنگ ها و آگاه سازی مردم مانع روند شیوع آن شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.