تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1395 - 10:11
کد خبر : 17307

مساعدت۵میلیاردریالی خیران آذربایجان شرقی به کودکان دچار سوء تغذیه

مساعدت۵میلیاردریالی خیران آذربایجان شرقی به کودکان دچار سوء تغذیه

داراخبر،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از مساعدت ۵میلیارد ریالی خیران آذربایجان شرقی به کودکان دچار سوء تغذیه خبر داد.

به گزارش داراخبر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حسین دشتی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بیش از ۱۱ میلیارد ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال توسط کمیته امداد استان هزینه شد، افزود: امسال سرانه سبد های غذایی کمیته امداد به این کودکان از ۷۰۰ هزار ریال به ۷۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت خیران استان در طرح همسفره، ادامه داد: خیر بر اساس نیاز هر کودک، در ماه یک یا چند سبد غذایی که توانایی پرداخت آن را دارد، انتخاب و به صورت ماهیانه یا یکباره وجه معادل آن را واریز می کند.

دشتی اظهارکرد: طرح همسفره در راستای تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر ۶ سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند اجرا می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان در خصوص نحوه مشارکت خیران آذربایجان شرقی در این طرح گفت: خیران می توانند با مراجعه به سایت همسفره مبلغی را به میل خود انتخاب و به صورت یکباره یا ماهیانه در حساب مشخصی که برای این طرح در نظر گرفته شده واریز کنند.

دشتی در خصوص نحوه واریز کمک ها در این طرح گفت: خیران می توانند با مراجعه به سایت مذکور مبلغی را به میل خود انتخاب و به صورت یکباره یا ماهیانه در حساب مشخصی که برای این طرح در نظر گرفته شده واریز کنند تا پس از جمع آوری در پایان هر ماه بین کودکانی که مورد حمایت مستقیم قرار نگرفته اند توزیع گردد.

وی تصریح کرد: در روش بعدی خیر بر اساس نیاز هر کودک، در ماه یک یا چند سبد غذایی که توانایی پرداخت آن را دارد انتخاب و به صورت ماهیانه یا یکباره وجه معادل آن را واریز می کند و یا فرد نیکوکار از روی نقشه جغرافیایی منطقه مورد نظر خود را برگزیده و از لیست موجود شهرهایی را که این طرح در آنها در حال اجراست مشاهده کرده و درصورت تمایل تعدادی از سبدهای خالی کودکان آن منطقه را جهت پرداخت ماهیانه یا یکباره تقبل و به صورت مستقیم به حساب آنان پرداخت می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ارایه خدمات بهداشتی و کمک به حفظ سلامت مددجویان به ویژه کودکان یکی از برنامه های این نهاد است.

وی گفت: با اجرای طرح همسفره در پنج ماهه سال جاری یک هزار و ۴۱۷ کودک زیر ۶ سال دچار سوء تغذیه در استان از مساعدت پنج میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریالی خیران بهره مند شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.