تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1395 - 8:43
کد خبر : 17685

مناطق محروم تبریز در چتر حمایتی قلبهای سبز/۶۵۰ دانش آموز بی بضاعت برای شروع سالتحصیلی جدیدحمایت می شوند

مناطق محروم تبریز در چتر حمایتی قلبهای سبز/۶۵۰ دانش آموز بی بضاعت برای شروع سالتحصیلی جدیدحمایت می شوند

داراخبر: مدیرعامل جمعیت خیریه قلبهای سبز تبریز،از برگزاری طرح ساماندهی دانش آموزان مدارس مناطق محروم تبریز در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش داراخبر، وحید محمودی در خصوص حمایت های جمعیت خیریه قلبهای سبز از دانش آموزان مستعد بی بضاعت تحصیل گفت :جمعیت خیریه قلبهای سبز به عنوان نخستسن موسسه با اهداف آموزشی- تحصیلی تبریز، از سال ۱۳۸۳ هر ساله طرح ساماندهی مدارس محروم را برگزار می کند.در این طرح با تهیه و بسته بندی : کتاب،لوازم التحریر،نوشت افزار ولباس های فرم دانش آموزان مدارس ماطق محروم تبریز؛ نزدیک به ۶۵۰ دانش آموز برای شروع سالتحصیلی جدید آماده می شوند.
وی افزود : خانواده های فقیر و نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید با مشکل خرید لوازم مدرسه فرزندان و ادامه تحصیل آنان روبرو هستند.گاهی این خانواده ها بعلت عدم توانایی مالی از حضور فرزندان خود در مدارس ممانعت می کنند. بر اساس نتایج به عمل آمده از بررسیهای کارگروه آموزشی جمعیت ، میزان ترک یا بازماندگی از تحصیل دانش آموزان دختر مقاطع راهنمایی و دبیرستان بیشتر از سایر موارد مشابه می باشد .
محمودی در دامه گفت: با شروع شهریور ماه هرسال،جمعیت خیریه قلبهای سبز علاوه بر دانش آموزانی که بطور مستمر تحت پوشش خود دارد، سایر دانش آموزان مناطق محروم تبریز را با کمک مدیران مدارس این مناطق؛ تحت پوشش قرار داده و اقلام مورد نیاز آنها را تهیه می کند. در این طرح نیز همانند طرحهای دیگر دانش آموزان مستعدی که بضاعت چندانی برای تقویت درسی خود ندارند شناسایی شده و در طول سالتحصیلی در کلاسهای تقویتی و آموزشی که اکثرا به صورت خصوصی و توسط مدرسان باتجربه عضو جمعیت برگزار می شود مورد حمایت و تقویت تحصیلی قرار می گیرند.
محمودی در این خصوص تصریح کرد : جمعیت خیریه قلبهای سبز همواره با حمایت های مردم شریف تبریز؛خیرین ونیکوکاران عزیز توانسته است که نیازمندان واقعی را یاری نماید.امسال نیز این طرح با شعار ” مهری سبز با قلبهایی سبز” برگزار می کردد. خیرین عزیز ی که تمایل دارند با کمک های نقدی و غیر نقدی خود جمعیت را یاری نمایند،می توانند کمک های نقدی خود به شماره حساب ۰۸/۱۳۱۷۱۸۰۶ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۱۱۰۸۹۹۲۶ واریز نمایند.همچنین پرداخت آنلاین کمک های مالی از سایت جمعیت به آدرس www.greenhearts.ir امکان پذیر می باشد.
جمعیت خیریه قلب های سبز، به عنوان یک تشکل غیر انتفاعی، غیر دولتی و با اهداف آموزشی- تحصیلی مجوز اولیه خود را از سازمان ملی جوانان در اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ اخذ کرده است. این جمعیت در تاریخ ۱۳۸۷/۰۱/۲۱ تحت شماره ۸۷۶ در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تبریز ، بعنوان یک موسسه غیرتجاری به ثبت رسیده و از همان تاریخ فعالیت های تخصصی خود را، در امر حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد کم بضاعت شروع کرده است.
جمعیت خیریه قلب های سبز با رایزنی ها و ارتباط گسترده ای که با موسسه محک تهران (موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) داشته است ، توانسته از اواخر سال ۱۳۸۹ به عنوان یاور موسسه محک، کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز را از لحاظ هزینه های درمانی تحت پوشش خود درآورد و تاکنون مبالغ زیادی را با کمک و یاری موسسه محک برای درمان این عزیزان هزینه نماید.
کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز، شامل کودکان تبریز، شهرستان ها و استان های مجاور می باشد.همچنین جمعیت خیریه قلبهای سبز از ابتدای سال ۱۳۹۲ کودکان مبتلا به بیماری های آنمی تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز را نیز تحت پوشش حمایت های مادی و معنوی خود قرار داده است.
شایان ذکر است جمعیت با دارا بودن حدود ۳۵۰۰ عضو متشکل از نیروهای جوان و تحصیل کرده ، اساتید دانشگاهها ، پزشکان ، متخصصان ، تجار و خیرین بنام شهر بدون هیچگونه چشمداشت مادی و فقط با نیت خیر و نوعدوستی قدم در این راه نهاده اند و تاکنون برای پیشبرد اهداف جمعیت با قدرت تلاش خود را نموده و ادامه می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.