تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1395 - 21:42
کد خبر : 18372

نیم تا هشت درصد مردم کشور مشکل بینایی دارند

نیم تا هشت درصد مردم کشور مشکل بینایی دارند

داراخبر،مدیرکل بهزیستی استان گفت: نیم تا هشت درصد مردم کشور مشکل بینایی دارند، ۱۹ هزار نفر نیز در استان مشکل بینایی دارند که ۶ هزار نفرشان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

به گزارش داراخبر،ارشدزاده در همایش روز جهانی عصای سفید اظهار داشت: اولویت ما جلوگیری از شیوع نابینایی است و به این منظور مرکز مشاوره را جهت ارایه خدمات به خانواده هایی که این معلولیت را به صورت ارثی دارند، راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه تامین امکانات اموزشی و عصای سفید جزو برنامه های ما میباشد، تاکید کرد: توانمندسازی نابینایان جهت انجام امور شخصی و حضور در اجتماع از اولویت های کاری ماست.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص حمایت از نابینایان خاطر نشان کرد: حمایت اجتماعی، درمانی، ازدواج، تحصیلات دانشگاهی، حمایت قانونی و غیره جزو اولویتهاست که اشتغال و توانمندسازی شغلی ایشان نیز از اهمیت ویژه برخوردار است.

ارشدزاده در خصوص اهمیت آموزش کودکان نابینا نیز یادآور شد: نابینایان باهوش ترین قشر و موفق در عرصه تحصیلات هستند و در جهت آموزش نابینایان به خانواده های ایشان مشاوره می دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: بیست درصد نابینایان تحت پوشش بهزیستی استان دارای تحصیلات عالی هستند و ۶۵ نفر نیز در حال تحصیلات دانشگاهی هستند و از جمله مشکلات نابینایان وجود بیکاری با آمار شصت درصدی است.

وی در خصوص مشکلات تردد شهری نابینایان نیز خاطرنشان کرد: نامناسب بودن فضای شهری برای نابینایان نیز از مسایل اصلی این قشر است.

زاهدی، رییس هیات مدیره جامعه نابینایان گفت: فلسفه روز جهانی عصای سفید برای طرح حقوق و مسایل و مشکلات نابینایان و ارایه گزارش های مربوط به ایشان است.

وی در خصوص مشکلات نابینایان خاطر نشان کرد: درکنار اقدامات مثبت صورت گرفته، مسایل و مشکلات زیادی مربوط به قشر نابینایان وجود دارد که بخش اعظم آن ریشه در تفکرات غلط افراد جامعه در خصوص معلولین و نابینایان است و برخی حرکات و رفتارها در سطح جامعه برای نابینایان و خانواده هاشان آزاردهنده است.

وی درباره تولد کودکان نابینا گفت: شاید یکی از راهکار رفع مشکلات، جلوگیری از تولد کودکان نابیناست، البته ما نمی توانیم به طور صددرصد مانع از تولد نابینایان شویم لذا باید براساس کارشناسیهای مربوطه تدابیری اندیشیده و فرهنگسازی شود.

وی بیان داشت: توانمندسازی نابینایان در اجتماع و استقلال بخشی به آنها حتی از نظر روحی روانی و اجتماعی از ضرورت هاست.

زاهدی در خصوص محروم ماندن نابینایان از حق و حقوق خود گفت: گاه مسئولین نیز نابینایان را تحویل نمی گیرند و آنها معمولا از حق و حقوق خود محروم می شوند.

رییس هیات مدیره جامعه نابینایان در خصوص مکان مناسب که آقای نوین قول داده بودند، متذکر شد: ایشان به ما قول دادند مکان مناسب برای نابینایان فراهم کنند که به وعده خود عمل کردند، اما از دی ماه سال گذشته در سوز سرمای زمستان، گاز مارا قطع کرده اند که هنوز پیگیری های ما از شهرداری به نتیجه نرسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.