تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395 - 15:34
کد خبر : 15305

آذربایجان شرقی چهارمین استان پیر کشور است

آذربایجان شرقی چهارمین استان پیر کشور است

داراخبر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۶۵ هزار نفر سالمند در استان وجود دارد، گفت: آذربایجان شرقی چهارمین استان پیر کشور است.

به گزارش داراخبر، معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل بهزیستی استان  در آستانه میلاد امام علی (ع) و روز پدر با حضور در مرکز نگهداری سالمندان خوبان از سالمندان این مرکز دیدار کردند.

محمد صادق پور مهدی و محسن ارشد زاده در این دیدار ضمن عیادت از سالمندان و اهدای گل فرارسیدن میلاد امام علی (ع) و روز پدر را به آنان تبریک گفتند.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در حاشیه  این دیدار با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی چهارمین استان پیر کشور است گفت: میانگین تعداد سالمندان استان آذربایجان شرقی ۹.۸ درصد است این در حالی است که نرخ میانگین کشوری ۸.۲ درصد می باشد.

محسن ارشد زاده تعداد سالمندان استان آذربایجان شرقی را ۳۶۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰ هزار نفر از خدمات حمایتی و مراقبت در منزل اداره کل بهزیستی استان بهره مند هستند.

ارشدزاده با تاکید بر وظیفه شناسی اطرافیان و اقوام سالمندان در خصوص نگهداری از آنان تصریح کرد : تنها ۷۰۰ نفر از سالمندان در هفت آسایشگاه شبانه روز بهزیستی در استان نگهداری می شوند که عمدتا بی سرپرست و یا دچار بیماری فراموشی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.