تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1395 - 15:48
کد خبر : 16447

 وظیفه هنرمند سوق دادن جامعه به باطن مفاهیم قرآن است

 وظیفه هنرمند سوق دادن جامعه به باطن مفاهیم قرآن است

داراخبر:ورک شاپ یکروزه طراحی پوستر و تصویرسازی دعاهای قرآنی در حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

 

به گزارش داراخبر ، رئیس حوزه هنری استان در این ورک شاپ برگزاری چنین نشست هایی را در این ایام پربرکت بهانه ای برای انس بیشتر با قرآن کریم عنوان کرد.

حسن میلانی گفت: هنرمندان خصوصاً در این ایام رسالت بزرگی را پیش  رو دارند و آنها می توانند در این دنیای بی هویتی و مجازی با الهام از قرآن و احادیث ائمه اطهار از طرق شاهکارهای هنری خود تأثیر بسزایی در فکر و اندیشه مخاطبان بگذارند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از آثار خلق شده هنرمندان حاضر در این ورک شاپ متذکر شدند: این آثار قطعاً نه تنها تأثیر بسیاری نسبت به مخاطبانی که این آثار را مشاهده نمودند خواهد داشت بلکه با انتشار آنها مرزهای جغرافیای را طی خواهد نمود و تأثیرش بر کل مردم جامعه خواهد بود.

وی  با بیان اینکه مهمترین رسالت حوزه هنری تولید آثاری در جهت هدایت انسانها است، گفت: زدودن آسیب های اجتماعی در جامعه، بررسی و مطالعه آنها توسط هنرمندان و تولید آثاری برای مقابله با آسیب هایی نظیر فقر، طلاق، سرقت، اعتیاد از دیگر رسالت های رحوزه هنری در راستای افزایش نشاط اجتماعی است.

میلانی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین ورک شاپ هایی نباید تنها در ایام بخصوص برگزار گردد بلکه همچنان در ماه های دیگر سال تداوم یابد.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی و استعمارگر از زمانهای قدیم با بهره گیری از قرآن و بررسی و مطالعه این کتاب پرعظمت سعی در نفوذ به اندیشه و تفکر جامعه اسلامی داشتند، گفت: متاسفانه آنچنان که باید به عمق و باطن این کتاب پربرکت توجهی نمی گردد و تنها موارد ظاهری آن مورد توجه قرار می گیرد، بنابراین رسالت هنرمندان در این عرصه سوق دادن جامعه به عمق و باطن مفاهیم قرآن کریم می باشد.

وی در پایان خواستار برنامه ریزی جهت نمایش آثار هنرمندان در جهت نشر آنها و تجلیل از آنان که موجب خلق چنین آثاری گریده اند، شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.