تاریخ انتشار : شنبه 15 اسفند 1394 - 21:38
کد خبر : 14426

یک روز باید ناف وابستگی نفتی بریده شود

یک روز باید ناف وابستگی نفتی بریده شود

دارا خبر: مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با تاکید بر تولید و صادرات محصولات دانش نبیان و فناورانه  گفت: ما تلاش می کنیم تا فرهنگ  و گفتمان کاهش وابستگی به بودجه نفتی در کشور نهادینه شود.

به گزارش داراخبر، دکترعلی جهانگیری درآیین تجلیل از  داوران سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز، اظهار کرد: در طول سال های طولانی بسیاری از مدیران دولتی تلاش می کردند سهمی از بودجه نفتی را  به هر شکل ممکن به دست بیاورند اما امروز باید این فرهنگ تغییر کند چرا که ادامه مسیر با روند وابستگی نفتی ممکن نخواهد بود.

وی، ادامه داد: ادبیات کاهش وابستگی به بودجه نفت  به مرور در کشور در حال رشد است و باید همه  این ادبیات را به درستی درک کنیم تا بتوانیم درمسیر توسعه که موضوعی طولانی مدت است قدم برداریم.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، ضمن تاکید بر اینکه گفتمان گذر از وابستگی نفتی باید به عنوان یک فرهنگ و ادبیات در کشور نهادینه شود اظهار کرد: به طور طبیعی هر سازمان، نهاد و مجموعه ای که زودتر به استقبال این مسئله برود توفیقات بیشتری به دست خواهد آورد.

جهانگیری تاکید کرد:  یک روز باید ناف وابستگی نفتی در کشور بریده شود و اگر هر چه زودتر به این نتیجه برسیم  بهتر خواهیم توانست روی پای خود بایستیم .

وی ادامه داد:  کاهش وابستگی نفتی مسیری است که کشور به صورت اجتناب ناپدیر دنبال می کند و ما نیز تلاش کرده ایم با حمایت از تولید محصولات فناورانه در وهله نخست و تجاری سازی و حتی صادرات این محصولات در مراحل بعدی در این راه قدم برداریم.

وی همکاری و هم افزایی بین فعالان عرصه فناوری را در استان ضروری دانست و گفت: باید اعتقاد داشته باشیم که توسعه تدریجی است و اگر همت بر ادامه کار داشته باشیم  خواهیم توانست به موفقیت دست یابیم.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی،  از ایجاد دبیر خانه دائمی جشنواره و  نمایشگاه فناوری نو و پیشرفته ربع رشیدی در استان خبر داد و گفت:  آیین نامه مدونی  نیز برای این جشنواره در حال تدوین است تا این جشنواره در سال های آینده با انضباط  بیشتر و با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود .

جهانگیری افزود: خوشبختانه در نمایشگاه های گذشته پتانسیل های استان در حوزه تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان احصا شده است و امروز نزدیک به ۹۰۰  طرح فناورانه در استان است که اگر تنها ۱۰ درصد از این طرح ها بتواند به مرحله تجاری سازی برسند کار بزرگی است.

وی از پیگیری مراحل تجاری سازی طرح های شرکت کننده در سومین نمایشگاه و جشنواره خبر داد و گفت: پیگیر مراحل  طرح های شرکت در سومین نمایشگاه و جشنواره  ربع رشیدی هستیم  تا بتوانیم نواقصات را احصا کنیم و در حد توان مشکلات پیش روی طرح ها در راستای تجاری سازی را رفع کنیم.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.